28 maj 2012

Lohman höns!!

Hej igen! =)
Idag fick jag reda på att en på Baldersnäs sålde ut alla sina hönor då han skulle sluta med hönseriet, jag åkte med mormor å morfar för å kika om det var något att ha å tänkte ''e de såna där vita värphybrider så ska ja inga ha'', men det blev ''okay, jag kan väl ta två'', och slutade med att jag kom hem med fyra stackare som förmodligen aldrig sett varken sol eller gräs =( ... Mormor å morfar var snälla å tog 6st =) så nu fick åtminstone dom en ny chans =)

Sedan så var jag iväg å köpte en klematis som jag inte kan bestämma vart ja ska placera och lite mer virke så att nya hönsgården kan bli färdig =D

Å så har farsan lärt mej att slå med lie så nu kommer jag fram te gödselstacken igen utan att behöva höga gummistövlar =P

....Å här kommer några bilder =)

vovven =)

Hönapönorna =)

Tulpaner som rådjuren lät bli =)

..en till tulpan..

Klätterros ''new dawn''

Funkia ''hosta elegance''

Funkia ''hosta patriot''

Aklejor

gurkan har börjat blomma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar